راهنمای خرید اسکیت یکی از مواردی است که فردی چه کودک و چه بزرگسال، قبل از سفارش محصول باید از آن اطلاع داشته باشد. خرید اسکیت مناسب به حدی مهم است که ممکن است شما بعد از یکبار استفاده از اسکیت نامناسب و نامرغوب به کلی این رشته را کنار بگذارید. پس حتما تا انتها، مقاله ی راهنمای خرید اسکیت را مطالعه کنید!

اسکیت یکی از پرطرفدارترین تفریحات بین کودکان و بزرگسالان می باشد. برای معرفی اسکیت در حالت فعل از کلمه اسکیتینگ استفاده می‌شود که به گروهی از فعالیت های ورزشی در رشته اسکیت گفته می شود که شامل: اسکیت سرعت اسکیت هاکی، اسکیت نمایشی، اسکیت آلپاین و دانیل، اسکیت اگرسیو اینلاین و … میشود.
ورزش اسکیت مناسب برای کودکان و بزرگسالان در تمام سنین می باشد اما باید توجه کنیم که این رشته ورزشی در کنار مفید بودنش احتیاج به استفاده از اسکیت مناسب استاندارد و لوازم ایمنی دارد.

برای اینکه بتوانیم به خوبی در این رشته ورزشی فعالیت کنیم باید از اسکیتی استفاده کنیم که استانداردهای لازم برای شروع فعالیت در این رشته را داشته باشد ذکر این نکته ضروری است که قبل از خرید اسکیت حتماً از مربیان با تجربه و یا مشاورانی که می‌توانند به شما برای خرید راهنمایی کمک کنند حتماً استفاده کنید تا بتوانید محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید.

تجربه نشان داده است کسانی که بدون مشورت گرفتن از مشاور و یا مربیان با تجربه اقدام به خرید اسکیت می کنند محصولی غیر استاندارد و بدون کیفیت تهیه می‌کنند و در نهایت اقدام آنان منجر به خرید مجدد اسکیت و هزینه دوباره می شوند.

اسکیت های بی کیفیت باعث می‌شود که شما پس از چند بار استفاده از آن، از این رشته ورزشی دلزده شده و آن را کنار بگذارید در صورتی که اگر اسکیت شما مناسب و استاندارد باشد و تنها از آن خسته نمی شوید بلکه برای شما یک تفریح هیجان و سرگرمی می‌شود و اوقات فراغت خود را با اسکیت پر می کنید.

راهنمای خرید اسکیت - آموزش اسکیت - خرید اینترنتی اسکیت و لوازم جانبی اسکیت در فروشگاه طهرانی شیراز

 اسکیت مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

اولین و مهمترین اقدام برای شروع رشته اسکیت، انتخاب یک اسکیت مناسب و خرید آن می باشد برای خرید اسکیت باید به موارد زیر توجه کنید تا بتوانیم خریدی رضایت بخش داشته باشید برای اینکه بتوانید انتخابی دقیق و خوب داشته باشید تا انتهای این مطلب با اسکیت طهرانی همراه باشید.

✔ نکات قابل توجه در خرید اسکیت :

  • راحتی و کیفیت
  • جنسیت ورزشکار
  • سایز مناسب اسکیت
  •  جنس سخت یا نرم بدنه
  •  حرکت روان چرخ‌ها
  •  جنس و استحکام جوراب اسکیت
  •  بست اسکیت


فروش اسکیت در شیراز

نکات عمومی خرید اسکیت

 1.به سطح مهارت تان توجه کنید

قبل از خرید اسکیت باید حتما به راهنمای خرید اسکیت توجه کنیم تا بتوانیم انتخابی هوشمندانه داشته باشیم. قبل از انتخاب اسکیت حتما باید دقت کنیم که ما در چه سطحی هستیم و می‌خواهیم در چه سبک و رشته‌ای از اسکیت فعالیت کنیم تا بتوانیم اسکیت مناسب همان رشته را تهیه کنیم.

فرقی نمی‌کند کودک باشید یا بزرگسال، کسانی که تازه می خواهند وارد رشته اسکیت شوند باید توجه کنند که باید در ابتدا اسکیت آموزشی مبتدی تهیه کنند تا ابتدا آموزشهای مقدماتی این رشته را کسب کنند و پس از پایان دوره های مرتبط با این رشته در سایر رشته های تخصصی اسکیت شرکت کرده و در آن زمان اسکیت مناسب را تهیه کنند. مسلماً کسی که قصد شرکت در رشته اسکیت سرعت را دارد نمی‌تواند با اسکیت هاکی ورزش کند.

2. اسکیت ارزان قیمت نخرید

هیچوقت اسکیت ارزان قیمت نخرید. حتما این ضرب المثل را شنیده اید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست!! بسیاری از اسکیت های موجود در بازار ظاهری فریبنده دارند که مشتری با دیدن آن اقدام به خرید می کند در صورتی که آن اسکیت فقط ظاهر دارد ولی باطن ندارد. این دسته از اسکیتها جنسی بسیار نامناسبی دارند و فرد پس از چند بار استفاده متوجه می شود که نمی تواند به خوبی از آن استفاده کند یا به خوبی حرکت نمیکند.

با چند بار استفاده از آن باعث دلزدگی و کنار گذاشتن این تفریح هیجان انگیز می شود. سعی کنید اسکیتی با قیمت مناسب تهیه کنید. اسکیت های ارزان قیمت مسلماً کیفیت مناسبی ندارند. اما این صحبت به این معنی هم نیست که شما اسکیتی گرانقیمت تهیه کنید بلکه می توانید با راهنمایی گرفتن از مشاور، انتخابی مناسب داشته باشید.

کفش اسکیت خوب با قیمت مناسب تهیه کنید بسیاری از افراد بدون اینکه بدانند در کدام یک از رشته های اسکیت میخواهند فعالیت کنند اقدام به خرید اسکیتی نامناسب و گرانقیمت که اصلاً مناسب آنان نبوده می کند.

 

3. اسکیت سایز پای خودتان بخرید

آموزش و برگذاری اسکیت در شیراز

 

اگر به امید اینکه می خواهید اسکیتی بخرید که تا چند سال آن را استفاده کنید به شما توصیه می کنم تحت هیچ عنوان اسکیتی که کوچکتر یا بیش از حد بزرگتر از سایز پایتان است انتخاب نکنید. حتماً اسکیتی انتخاب کنید که اندازه سایز پای شما باشد.

اکثر اسکیت هایی که مناسب کودکان است قابلیت تغییر سایز دارند و می توان آن را تا چند سایز کوچک و بزرگ کرد اما باید توجه کنید که اسکیت هایی که مناسب برای نوجوانان جوانان و بزرگسالان است اغلب آنها اسکیت های سایز ثابت هستند که قابلیت تغییر سایز ندارند پس حتما باید سایز پای خود را انتخاب کنید. مثل اکثر اسکیت های حرفه ای که به صورت تک سایز در بازار ارائه شده اند و قابلیت تغییر سایز ندارند.

برای اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از اسکیت استفاده کنید حتما اسکیت اندازه پای خودتان را بخرید اسکیتهای سایز کوچک مانع از این می شود که بتوانید به راحتی با آن ورزش کنید و پای شما در اسکیت آسیب می بیند و باعث تاول زدن میشود. همچنین اسکیت هایی که سایز آن برای شما بزرگتر است، باعث عدم تعادل پا درون اسکیت میشود.

برای خرید اسکیت سعی کنید حتماً در ساعات پایان روز اقدام به خرید کنید چرا که در آن زمان، شما فعالیت و راه رفتن داشته‌اید و پای شما به سایز طبیعی خود رسیده و می توانید انتخابی صحیح تر داشته باشید.

همچنین هنگام خرید اسکیت حتماً هر دو لنگه آن را بپوشید تا بتوانید با امتحان آن و مشاهده کوچک یا بزرگ بودن هر دو لنگه بهترین انتخاب را برای خرید اسکیت داشته باشید.

 

4) از یک برند معتبر خرید کنید

برند اسکیت یکی از گزینه هایی است که شما را برای خرید راهنمایی می کند. سعی کنید همیشه از برندی خرید کنید که نام آشنا بوده و کیفیت و محبوبیت لازم را دارد. بسیاری از اسکیت های موجود در بازار فاقد برند معتبر هستند و صرفاً یک محصول معمولی می باشد.

هنگام خرید اسکیت حتما توجه کنید که برند آن به طور صحیح بر روی اسکیت نوشته شده باشد. به طور مثال اسکیت رولر بلید با حروف انگلیسی ROLLERBLADE نوشته می شود. اما نمونه های تقلبی آن به صورت Rolerblad یا Rollerblad نوشته میشود که برای مشتریان گمراه کننده است.

برنداسکیت در آکادمی اسکیت طهرانی

از جمله برندهای معتبر بازار که فروشگاه اسکیت طهرانی آن را تایید می‌کند می‌توان به برندهای مثل:

 

5) به راحتی و کیفیت اسکیت توجه کنید

بدنه اسکیت سرعت

 

همان‌گونه که ظاهر اسکیت در هنگام خرید بسیار باعث جلب توجه می شود اما باید توجه کنید که راحتی و کیفیت اسکیت پارامتری مهمتر برای خرید است. بسیاری از کودکان هنگام خرید به ظاهر آن توجه می کنند اما نمیدانند که ممکن است آن اسکیت، کیفیت مناسب و یا راحتی برای پا درون آنان نداشته باشند.

اما این احتمال هم وجود دارد که یک اسکیت ظاهری جذاب برای شما نداشته باشد اما در عوض دارای کیفیت عالی و همچنین راحتی پا درون آن داشته باشید.

پس حتما قبل از خرید اسکیت به راحتی و کیفیت آن توجه کنید چرا که اگر شما درون اسکیت راحت نباشد ممکن است نتوانید با آن تمرین کنید و همچنین اگر کیفیت لازم را نداشته باشد ممکن است پس از چند بار استفاده مجبور شوید آن را کنار بگذارید و اسکیت دیگری تهیه کنید.

 

6) به اعتبار فروشگاه توجه کنید

قبل از خرید اسکیت حتما توجه کنید فروشگاهی که از آن محصولی خریداری می‌کنید اعتبار و محبوبیت کافی داشته باشد و همچنین محصولات با کیفیت و اصالت برای خدمت رسانی به مشتریان شان ارائه کنند.

بسیاری از افراد با گرفتن تخفیف از جانب فروشندگان، ترغیب به خرید اسکیتی نامناسب میشوند. بعضی از فروشندگان اسکیت، محصولاتی بدون کیفیت به مشتریان ارائه می کنند که حتی اسم اسکیت هم برای آن زیاد است و بیشتر کلمه اسباب بازی مناسب آن است و با گذاشتن قیمتی بسیار پایین بر روی آن باعث جذب مشتری می شوند در صورتی که خریدار پس از چند بار استفاده از آن متوجه تفاوت آن اسکیت با اسکیت های استاندارد میشود اما دیگر کار از کار گذشته و در نهایت یا می توانند آن را در گوشه خانه گذاشته و یا اسکیت دیگری تهیه کند.

آکادمی اسکیت طهرانی با داشتن سابقه آموزشی و فروش در این رشته، بهترین و با کیفیت ترین محصولات را برای استفاده شما عزیزان عرضه می کند.

 

 

از دیگر نکات راهنمای خرید اسکیت ، موارد تخصصی اجزای اسکیت است که باید حتما به آن توجه کنید که شامل:

جنس بدنه اسکیت

 

اسکیت ها دارای دو جنس می باشند اسکیت سافت و اسکیت هارد.

اسکیت های سافت معمولاً بدنه نرم دارند و مانند یک کفش بسیار سبک تر هستند و پا درون آن تنفس می کند. اسکیت هارد معمولاً بدنه سفت‌تر دارد و پای ورزشکار درون آن ثابت نگه داشته می شود و مانع از خم شدن آن درون اسکیت می‌شود.

همچنین حرکات آموزشی را بهتر و صحیح تر می توان با آن انجام داد انتخاب اسکیت سافت و هارد معمولاً برای خانواده ها انتخابی سوال برانگیز می باشد اما باید توجه کنیم که شما از چه نوع اسکیتی میتوانید استفاده کنید؟

اسکیت های سافت معمولاً سبک تر هستند اما از طرفی باعث میشود اسکیت پس از استفاده نادرست ورزشکار خم شود یا در صورتی که ورزشکار پای خود را درون اسکیت کج بگذارد باعث کج شدن اسکیت و یا پای او می شود اما اسکیتهای هارد دارای بدنه سنگین‌تری هستند اما پا درون آن کج نمی شود و به خوبی می توان درون آن به تعادل رسید.

 

جوراب اسکیت

جوراب یا آستر یکی از اجزای پر استفاده اسکیت می باشد چرا که مانع از زخم شدن پای ورزشکار درون اسکیت می‌شود زیرا هنگامی که پا درون اسکیت باشد با اطراف آن برخورد می‌کند و جوراب مانع از برخورد مستقیم با بدنه اسکیت می شود. پس میتوان نتیجه گرفت که جوراب اسکیت باید از استحکام و ضخامت لازم برخوردار باشد و جوراب های نازک باعث تماس پا با بدنه اسکیت و منجر به زخم شدن پا میشود.جوراب اسکیت های استاندارد معمولا قابل جدا شدن هستند و می توان به راحتی آن را تعویض و مورد شستشو قرار داد.

 

 

چرخ های اسکیت

چرخ های با کیفیت اسکیت معمولا از جنس اورتان ( ترکیبی از پلاستیک سخت و نوعی ماده شیمیایی خاص ) می باشند. چرخ های اسکیت با توجه به زمینی که در آن تمرین می شود و همچنین رشته ورزشی که در آن به طور تخصصی فعالیت می شود جنس متفاوتی دارند.

بعضی از چرخ ها مناسب برای سالن، بعضی از آنان مناسب برای آسفالت، و بعضی مناسب برای زمین های خیس و مرطوب می باشد. چرخ هایی که برای استفاده در سالن و زمین های صیقلی به کار برده می‌شوند نرم تر هستند و چرخ هایی که برای استفاده بر روی آسفالت و جاده هستند درجه سختی بالاتری دارند.

در هنگام خرید اسکیت به چرخ های آن توجه کنید. اسکیتی که تهیه می کنید باید دارای چرخهای روان و نرم باشند چرخ‌های بدون کیفیت معمولاً هنگامی که اسکیت بر روی زمین حرکت می کند صدا می دهد و یا به خوبی بر روی زمین حرکت نمی کند اما چرخ های مناسب پس از استفاده و هنگامی که بر روی زمین کشیده می شود صدا نمی دهد و به خوبی و روان حرکت می کند.

چرخ ها دارای آلیاژ هستند که درجه سختی چرخ را نشان می دهد و بر روی آن با علامت A نشان داده میشود. چرخ های مناسب معمولاً دارای آلیاژهای ۸۰ به بالا هستند که مانع از سر خوردن چرخ بر روی زمین می شود. سعی کنید حتماً هنگام خرید اسکیت به درجه سختی چرخ ها توجه کنید.

 

بلبرینگ و بوش

هر چرخ دارای دو عدد بلبرینگ و بوش داخلی و خارجی است. بلبرینگ ها با علامت ABEC نشان داده می شود که باعث چرخیدن آن میشود. بلبرینگ ها به نسبت تعداد دور در دقیقه و کیفیت آن به انواع مختلفی تقسیم می شوند که با علامت ABEC نشان داده می‌شوند و عدد جلوی آن نشان دهنده تعداد دور در دقیقه است. به طورمثال ABEC 7 برابر است با ۷ هزار دور در دقیقه.

درجه‌بندی بلبرینگ‌ها بوسیله انجمن مهندسی بلبرینگ آمریکا بوجود آمده که بر اساس میزان مقاومت لایه‌های داخلی، خارجی، ساچمه‌ها و پارازیت اندازه‌گیری شده است.

ABEC-1, ABEC-3, ABEC-5, ABEC-7 , ABEC-9

هرچقدر شماره بلبرینگ بالا برود ، سرعت و گشتاور چرخها بیشتر خواهد بود.

 

فریم اسکیت

فریم اسکیت یکی از تجهیزاتی است که بوت اسکیت بر روی آن سوار می شود و چرخ های اسکیت به آن وصل می شود. در اکثر اسکیت ها فریم قطعاتی مجزا هستند که با پرچ آن به بوت اسکیت وصل میشود. هنگام خرید اسکیت حتماً به جنس فریم توجه کنید فریم های استاندارد معمولا از جنس آلومینیوم هستند.

حتما توجه کنید که اسکیت شما دارای فریم پلاستیکی نباشد چرا که باعث شکستن آن میشود همچنین یک فریم مناسب و استاندارد قابلیت جدا شدن از بوت اسکیت را دارد و می توان به راحتی با باز کردن پیچ، آن را از بدنه اسکیت جدا کرد.

در هنگام خرید اسکیت، سختی فریم آن را بررسی کنید. برای بررسی این موضوع می توانید چرخ جلو اسکیت را بیرون بیاورید و با فشار دادن دو طرف رنگ به سمت هم سختی آن را بررسی کنید اسکیت هایی که فریم آن کیفیت مناسب داشته باشد به طور سخت تری به سمت هم نزدیک می شود.

 

بلبرینگ و بوش

راهنمای خرید اسکیت - خرید فروش اینترنتی اسکیت لوازم جانبی اسکیت در فروشگاه طهرانی

 

بست های محافظتی اسکیت

اسکیت های استاندارد معمولاً بر روی بوت آنها بست های محافظتی که معمولا به صورت ریلی ضامن دار هستند و یا بند برای محکم کردن اسکیت قرار داده شده است. حتماً به این مورد توجه کنید که اسکیت باید دارای این ابزار محافظتی باشد تا بتوان اسکیت را به خوبی محکم کرد تا پای ورزشکار درون آن ثابت نگه داشته شود و یا ازآن بیرون نیاید.

 

ترمز اسکیت

اسکیت های آموزشی مبتدی معمولاً دارای ترمز در قسمت پاشنه هستند. همانطور که از اسم آن پیداست ترمز اسکیت برای نگه داشتن اسکیت در هنگام حرکت می باشد و فرد با بلند کردن قسمت پاشنه پای خود و برخورد ترمز با زمین می تواند اسکیت را به خوبی نگه دارد. معمولاً اسکیت سواران حرفه ای احتیاجی به ترمز برای نگه داشتن اسکیت ندارند و با روش‌های مختلفی از جمله ترمز ۸ و ترمز تی و سایر روش های آن میتوانند اسکیت را نگه دارند.

دقت کنید که اسکیتی که تهیه می کنید اگر دارای ترمز است باید قابلیت جدا شدن از بدنه را داشته باشد، چراکه ترمز مانع از اجرای صحیح بعضی از حرکات آموزشی می شود وبرای انجام حرکت های پیشرفته تر باید بتوان آن را جدا کرد.

لوازم ایمنی اسکیت:

لوازم جانبی در اسکیت آموزشی

فرقی نمیکند مبتدی باشید یا حرفه ای. هنگام خرید اسکیت حتماً لوازم ایمنی آن را هم تهیه کنید تا هنگامی که در حال ورزش هستید با اطمینان خاطر بتوانید فعالیت کنید و مانع از آسیب به شما و یا کودکتان هنگام زمین خوردن شود. لوازم ایمنی اسکیت معمولاً شامل مچ بند، آرنج بند و زانو بند و کلاه اسکیت می باشد. سایر اقلام لوازم ایمنی شامل ضربه گیر اسکیت است که برای محافظت از شما و جلوگیری از آسیب است.


راهنمای خرید اسکیت - آموزش اسکیت - خرید اینترنتی اسکیت و لوازم جانبی اسکیت در فروشگاه طهرانی شیراز

 

نکات مهم :
  • از خرید اسکیت‌های ارزان قیمت و خیلی گران قیمت خودداری کنید و به راحتی پا و جنس خوب بیشتر از شکل ظاهری آن اهمیت بدهید.خوب است بدانید که وقتی چرخ‌ها را به سیستم راکر تبدیل می‌کنیم تنها دو چرخ وسط روی زمین قرار می‌گیرد و دو چرخ عقب و جلو به اندازه 8/1 اینچ بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرند.

 

  • این سیستم مخصوص اسکیت بازهای نمایشی و هاکی است که می‌توانند راحت‌تر دور بزنند و سریع تغییر جهت دهند. اگر قصد دارید که به‌صورت تفریحی و برای بدنسازی و فیتنس اسکیت بخرید؛ به‌دنبال اسکیت‌های مارک دار معتبر که در ایران نمایندگی دارند بروید و از خرید اسکیت‌های با مارک‌های متفرقه پرهیز کنید.

 

  • درهنگام خرید اسکیت، لوازم ایمنی آن را فراموش نکنید و حتماً آن‌ها را خریداری فرمایید.

 

  • اگر قصد دارید یک اسکیت تخصصی بخرید و به قهرمانی فکر می‌کنید، باید قبل از خرید، رشته خود را انتخاب کرده و با توجه به نوع رشته که یکی از موارد را انتخاب کنید. اسکیتی را انتخاب نمایید که در حد سطح کاری شما است. راهنمای خرید اسکیت مناسب برای سهولت شما در خرید بهترین اسکیت کمک شایانی میکند.

 

مطالب مرتبط :

چگونه اسکیت خود را بشوریم؟

بهترین مارک اسکیت در ایران کدام است؟

سایز اسکیت بچه گانه 

آیا اسکیت قابلیت تغییر سایز دارد؟