تاثیر اسکیت بر قد کودکان

آیا اسکیت روی قد تاثیر می گذارد؟ این مورد ممکن است رایج ترین سوالی باشد که هنگام شروع این ورزش از خود می پرسید. این مقاله نه تنها دلایل متعددی را به شما نشان می‌دهد که چرا باید این ورزش را انجام دهید، بلکه نکات مهمی را برای قدرت بهتر ارائه می‌دهد.
حدس می‌زنم فکر می‌کنید که سر خوردن روی اسکیت به اندازه بلند کردن وزنه یا شنا مؤثر نخواهد بود، اما این تفکر کاملا اشتباه استبه طور معمول، اسکیت کردن از حرکات پاهای شما برای ایجاد نیروی لغزشی استفاده می کند. علاوه بر این، نیاز به صبر و ذکاوت داشته تا در این زمینه به مهارت برسید. بنابراین، آیا ورزش اسکیت و رشته های زیر شاخه آن برای قد خوب هستند؟

البته پاسخ مثبت است. در واقع، هر ورزشی به شما کمک می کند تا قد خود را افزایش دهید. اسکیت از این قاعده مستثنی نیست. به لطف کشش بدن در هنگام تمرین کردن با کفش اسکیت استاندارد ، رسیدن به قد عالی امکان پذیر است.

 

تاثیر هورمون رشد بر قد

قد توسط عوامل بسیاری از جمله ژن، تغذیه و سبک زندگی تعیین می شود. هیچ کس نمی تواند رشد کند اگر تمام روز را در رختخواب خود بگذراند. زندگی بدون هیچ تمرینی نه تنها مانع از افزایش قد شما می شود بلکه می تواند از عمر شما بکاهد.

تحقیقات بسیاری از دانشمندان نشان می دهد که انجام منظم ورزش می تواند به افزایش قد تا 20 درصد کمک کند. به طور خاص، هنگامی که شما هر گونه فعالیت بدنی انجام می دهید، هیپوفیز و تیروئید هورمون HGH بیشتری برای رشد ایجاد می کنند. بنابراین، اسکیت نیز یک ورزش عالی برای رسیدن به قد مطلوب به خصوص برای کودکان است.

تاثیر اسکیت بر قد کودکان

 

قد را با رشد استخوان تحت تاثیر قرار دهید

مانند شنا یا ورزش های دیگر، اسکیت کردن به قدرت عضلانی برای ایجاد نیروی رانش به جلو نیاز دارد. هر بار که به این بازی می‌پیوندید، کل عضله شما را درگیر کرده و در نتیجه گشادتر می‌شود. هنگامی که عضله را در این حالت قرار دهید، استخوان می تواند سریعتر رشد کند در نتیجه تاثیر مثبتی بر قد کودکان دارد. اسکیت روی روند بازسازی استخوان نیز تاثیر می گذارد. با حرکات مفصل زانو، تمام غضروف ها روغن کاری می شوند و سپس مدل سازی و معدنی سازی را ارتقا می دهند.

توصیه می کنیم در دوره های ثابت، با شدت متوسط ورزش کنید. یک نکته مهم، گرم کردن قبل از شروع هر ورزشی واقعا ضروری است. مفصل شما شبیه ماشینی است که قبل از اجرا، باید روغن کاری شود. به خاطر داشته باشید، این به شما کمک می کند از گرفتگی یا پیچ خوردگی مچ پا جلوگیری کنید. زمان مناسب برای گرم کردن، در حدود 5-10 دقیقه و 30 دقیقه برای هر کدام از رشته های اسکیت و قبل از تمرین، دوره مناسبی به نظر می رسد. علاوه بر این، استفاده از تمام وسایل ایمنی اسکیت را فراموش نکنید!

تاثیر اسکیت بر قد کودکان

 

به شما کمک می کند عمیق تر بخوابید

علاوه بر رژیم غذایی، خواب نقش مهمی در قد شما دارد زیرا هورمون رشد GH در هنگام خواب عمیق، بیشتر ترشح می شود. با این حال، داشتن خواب عمیق در زندگی مدرن آسان نیست و این بستگی به احساس و هورمون شما دارد.

در مغز، هورمون بد و هورمون خوب همیشه با هم می جنگند. اگر هورمون بد بیشتر باشد، غمگین و عصبی خواهید شد و این دلیل رایج کم خوابی است. اما اگر هورمون خوب غلبه کند، احساس خوشبختی می کنید و عمیق تر می خوابید.

با اسکیت کردن، اعصاب شما اندورفین خوب را افزایش می دهد که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید که این مورد از جمله فواید اسکیت برای کودکان و بزرگسالان است. با این حال آدرنالین نیز تولید می شود و سپس خون را پمپاژ می کند، اکسیژن را جذب می کند و در نتیجه احساس شادابی بیشتری برای افراد ایجاد می کند.

در واقع، وقتی هر ورزشی انجام می دهید، خواب شما بهتر می شود. درنتیجه خواب کافی باعث تاثیر بر قد کودکان می شود. با این حال، در این ورزش، هنگام لغزش و حرکت اسکیت ، شادی خاصی به ارمغان می آورد. در این زمان سعی کنید تعادل خود را حفظ کنید و به مهارت بیشتری برسید.

تاثیر اسکیت بر قد کودکان

 

شما را بلندتر نشان دهد

فردی که وزن مناسبی دارد نسبت به افراد چاق که قد یکسانی دارند، قد بلندتر به نظر می رسد. بسیاری از افراد بر این باورند که این ورزش فقط برای افراد لاغر اندام مناسب است، اما اینگونه نیست و اسکیت برای کودکان چاق نیز مناسب است. بنابراین، چه چیزی بر وزن شما تأثیر می گذارد؟ پاسخ کالری است.

کالری هایی که در روز می خورید، ظاهر اندام شما را تعیین می کند. به طور معمول، مردان روزانه به حدود 2200 تا 2500 کالری نیاز دارند و این میزان برای زنان بین 1800 تا 2000 کالری است. اگر کالری زیادی در روز مصرف کنید، ممکن است در معرض خطر چاقی و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی قرار بگیرید. اگر از دمبل زدن و یا دویدن خسته شده اید، اسکیت می تواند انتخاب تازه ای باشد.

مانند سایر ورزش ها، اسکیت نیز یک تمرین تاثیر گذار است که می تواند به حفظ وزن بدن و در نتیجه افزایش قد کودکان و بزرگسالان کمک کند. آیا نمی دانید که یک فرد 160 پوندی می تواند در یک ساعت اسکیت کردن 913 کالری بسوزاند؟ از سوی دیگر، فردی با این وزن تنها 584 کالری را هنگام دویدن همزمان می سوزاند.

راستش را بخواهید، نمی توانید انتظار داشته باشید که این تمرین به شما کمک کند تا فوراً وزن عالی داشته باشید. کاهش وزن یک فرآیند طولانی است که به یک رژیم غذایی معقول و عادات خوب زندگی نیاز دارد. با این حال، اسکیت سواری بهترین دوست شما در نبرد با کاهش وزن نیز خواهد بود.

اسکیت و لوازم جانبی استاندارد با قیمت مناسب را در فروشگاه اسکیت طهرانی سفارس دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید تا پستهای مورد نظر خود را ببینید.
خانه
فروشگاه
0 موارد سبد خريد
حساب کاربری