مقالات آموزشی

فواید اسکیت برای کودکان و بزرگسالان

فواید اسکیت برای کودکان و بزرگسالان

فواید اسکیت برای کودکان و بزرگسالان یکی از مواردی است که ممکن است برای هرکسی سوال شود، امروزه رشته ورزشی اسکیت از محبوبیت خاصی در بین ورزشکاران برخوردار است و یکی از ورزش های پرطرفدار محسوب می شود. در ورزش اسکیت می توانید با خرید تنها یک جفت کفش مخصوص، این ورزش را به صورت حرفه ای آغاز کنید.

 

فواید اسکیت برای کودکان و بزرگسالان چیست؟

اسکیت سواری به عنوان یک ورزش سرگرم کننده، برای تمام سنین است. ورزش اسکیت به دلیل این که در حین تمرین باید تمرکز کرد، سبب تقویت ذهن نیز می شود.

اسکیت فقط مخصوص کودکان یا نوجوانان نیست بلکه بزرگسالان نیز با انجام این ورزش میتوانند عضلات از دست رفته خود را دوباره احیا کنند. اسکیت میتواند به راحتی:

  1. ماهیچه ها را احیا کند
  2. باعث کم شدن استرس بدن شود
  3. سیستم عصبی تقویت شود
  4. تمرکز را افزایش میدهد
  5. باعث میشود بتوانیم به راحتی تعادل خود را حفظ کنیم
  6. از مهم ترین و بهترین مزایای اسکیت کاهش وزن است که میتواند برای اسکیت سوار به همراه داشته باشد در عین حالی که او مشغول ورزش و تفریحی شاد و هیجان انگیز است.

 

تاثیر اسکیت در کاهش وزن:

اسکیت مانند ورزش ایروبیک، ورزش هوازی است و مانند آن باعث کالری سوزی در بدن می شود. در ورزش اسکیت به طور معمول اگر به سرعت و یکنواخت حرکت کنید، میتوانید 400 کالری بسوزانید و از انجام دادن این ورزش در کنار لذت بردن، برای لاغری نیز استفاده خوبی کنید.

همچنین از فواید اسکیت سواری به دلیل تحرکات زیاد در حین تمرین، سبب لاغری و کاهش وزن می شود. اسکیت سواری تمام عضلات بدن را درگیر می کند.

یکی دیگر از فواید اسکیت برای کودکان و بزرگسالان این است که این ورزش هوازی اکسیژن کافی را به بدن می رساند و تعادل را بین عضلات ایجاد می کند.

انجام اسکیت سواری به صورت حرفه ای، کاهش وزن اصولی را برای فرد به همراه دارد. ورزش اسکیت علاوه بر تقویت عضلات پایین تنه، ضعف های بوجود آمده در بالا تنه را بهبود می بخشد و فرم بدن را اصلاح می کند.

اسکیت سواری اگر به صورت اصولی و با توجه به رعایت تغذیه و نحوه ی انجام صحیح تمرینات انجام شود، در لاغری و کاهش وزن نقش بسزایی دارد.

اسکیت کاران دارای بدنی صاف هستند چرا که حرکات مداوم اسکیت تمام چربی های اضافی بدن را از بین برده است و عضلات ضد جاذبه چون شکم ، پا ، باسن و…. که بسیار مهم است را تقویت می­کند و باعت ایجاد قدرت می­شود. در واقع در مدت زمان کمتر ، قدرت بیشتری تولید می­شود.

اسکیت موجب تقویت رباط های عضلات فوقانی از جمله پا، ران، لگن، باسن وحتی عضلات کمر میشود به همین دلیل شما را از بد شکلی وچربی های اضافی این بخش های بدن رها می سازد.

اسکیت سواری بازی و ورزشی مهیج و لذت بخش است که با اندکی تمرین زیر نظر مربیان مجرب به راحتی میتوانیم اسکیت سواری کنیم چه داخل پیست برای تفریح و چه خارج پیست برای عبورو مرور امر جابه جایی.

افزایش گردش خون باعث بالا رفتن ضربان خون و تنفس می شود. هرچه فعالیت بالا تنه در ورزشی که انجام می دهیم بیشتر باشد، این گردش خون بیشتر می شود

ورزشکار وقتی در حین انجام ورزشی باشد که تمام بدنش درگیر فعالیت و ورزش کردن باشد، این میزان گردش خون به طور مساوی بین بدن تقسیم می شود و در نتیجه فشار خونی متعادل می سازد.

مطالب مرتبط:

اسکیت فری استایل
لوازم ایمنی اسکیت

 

 

دیدگاهی در مورد “فواید اسکیت برای کودکان و بزرگسالان

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    ممنونم از سایت خوبتون 🙏
    بسیار عالی و کاربردی 🙏🍁

    1. admin گفت:

      سلام خداروشکر که مطالب رو دوست داشتید، لطف دارید ممنون از محبتتون🙏🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *